Search:

Type: Posts; User: theroc44

Page 1 of 4 1 2 3 4

Search: Search took 0.04 seconds.

  1. Replies
    3
    Views
    664

    soooo... looks like its literally just the raptor...

    soooo... looks like its literally just the raptor lake microcode compatibility. No help yet for my borked ram.
  2. Replies
    3
    Views
    664

    Z690 Maximus Ext. Bios 1601 Release

    Just downloaded it, gonna check ram compatibility etc. It's the raptor lake update microcode.
  3. Replies
    6
    Views
    409

    Your upgrade from ddr4 to ddr5 is negligible at...

    Your upgrade from ddr4 to ddr5 is negligible at best. Even at the fastest speeds 6400/6600 its a mere 8% increase in frames per/gameplay, if that's your intent. I would honestly wait IMO. Literally...
  4. Replies
    8
    Views
    773

    Yeah there are a bunch of fakes being sold. The...

    Yeah there are a bunch of fakes being sold. The Thermalright parts, including the LGA 1700- BCF, have a authenticity tag that is attached to each box. You scratch it off and verify the tag ID on...
  5. Yeah I'd roll back if it's unstable. It happens...

    Yeah I'd roll back if it's unstable. It happens unfortunately. I'm using z690 extreme with an additional bios. I assumed you had another if not disregard.
  6. Replies
    8
    Views
    773

    I got the Thermal grizzly socket plate this past...

    I got the Thermal grizzly socket plate this past Tuesday. If anyone is interested, the results from the last four days are roughly 7c to 9c less max temps. I was hitting 95-99c with a oc of 52 pcore...
  7. Replies
    1
    Views
    220

    Z690 System panel speaker header?

    Hey, just curious I noticed that the Z690 extreme doesn't have a mobo speaker header in the system panel. I'm used to having one for the last 3 or 4 builds I've done. Is there a default internal...
  8. I just ordered the thermal grizzly z690 plate,...

    I just ordered the thermal grizzly z690 plate, gonna get it soon ill post results when I get it.
  9. Replies
    28
    Views
    2,089

    Check windows too sfc /scannow and DISM /Online...

    Check windows too sfc /scannow and DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
  10. Replies
    28
    Views
    2,089

    It sounds like the slot might be cooked. I know...

    It sounds like the slot might be cooked. I know this may be redundant but did you connect all the mobo power cables?
    If you can't sort RMA might be the unfortunate outcome. But I'd exhaust all...
  11. Replies
    8
    Views
    773

    Alder lake cpu socket mod?

    Hey everyone, not sure if everyone knows but apparently there's a well known issue with the retention bracket putting too much pressure on the ihs which causes warping and a gap between the chip...
  12. I have M_2 and M_3 populated with 980s. I left...

    I have M_2 and M_3 populated with 980s. I left the M_1 slot open since there aren't any m_2 5.0's out there anyway. The M.2_1 shares the 16 PCIe 5.0 lanes with PCIE 1st slot and if you had a 5.0 m2...
  13. Replies
    0
    Views
    528

    Z690 Bios 1101 update NVlink/sli fix

    New bios popped up. Looks like its simply a rehash of 1003 with support for sli/nvlink. No QVl or ram additions. I'm giving up on running 64gigs on 4 sticks. Selling both kits and gonna run gskill...
  14. Replies
    87
    Views
    22,777

    Finding that QVL corsair 5200 kit is like finding...

    Finding that QVL corsair 5200 kit is like finding the holy grail. Lol I'm still trying to grab a set. I def agree 2x32 is def 1000000 times easier than the 4x16.
  15. Replies
    87
    Views
    22,777

    1003 Bios update Z690

    Just downloaded it. Looks like the microcode fixes for the AVX removal are there. I'm still trying to run 64gigs. Gonna see if this update helps at all.
  16. 64gb ddr5 has been a huge problem on my board as...

    64gb ddr5 has been a huge problem on my board as well (extreme z690). I had 4 sticks equaling 64gbs couldn't run all four for nothing, without errors. I can run 32gbs xmp/,manual whatever no...
  17. did you switch to the other bios, same results?

    did you switch to the other bios, same results?
  18. lol tried to brush out the other parts of the...

    lol tried to brush out the other parts of the diagram lol looks fantastic
  19. yeah I second what everyone said, If you have the...

    yeah I second what everyone said, If you have the ram in the wrong slots it will not post. If you look at the extreme z690 board straight on, its the second and fourth slots.91518
  20. Replies
    5
    Views
    1,010

    Poll: Yeah I heard the same from my brother. He has...

    Yeah I heard the same from my brother. He has constant crashes etc. with 3 or 4 games. The performance increase is nominal too in the games that do benefit. From what I read the increase is at lower...
  21. Replies
    5
    Views
    1,010

    Poll: Win 11 or Win 10?

    Hey all just curious if anyone is running a win 10 to 11 upgrade? Any issues? I'm contemplating switching over to WIN 11.
    I've read some people are having no issues and some are having a bunch. Just...
  22. are there still not any ddr5 higher binned 64gb...

    are there still not any ddr5 higher binned 64gb kits? That def means there's an issue. I bought 64gbs of ADATA 5200. I can not get all 4 sticks to run XMP/manual what have you. The truth is unless...
  23. One more small tidbit on the z690 extreme the PCH...

    One more small tidbit on the z690 extreme the PCH heatsink is directly on the bottom right below the Aura-sync led piece. The small black triangle. I91364 I know you can open the M.2 cover obv, but...
  24. I can confirm with Z690 extreme, 2 980s on the...

    I can confirm with Z690 extreme, 2 980s on the mobo and the pci5 m.2 slot empty my PCH is hitting 50s idle and higher 70s full load. The weird thing is im not hitting crazy high temps with the cpu...
  25. Thank you for that response. I assumed as much. I...

    Thank you for that response. I assumed as much. I messed with it and I bsod upon entering windows as well. So yeah, just gonna wait for a fix.... thx again.
Results 1 to 25 of 81
Page 1 of 4 1 2 3 4