cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

PC get out of sleep mode alone & other issue

Supr4
Level 7
Hi,
I have since i purchased the motherboard a problem with the sleeping mode, (except with the 0508 bios which has been pulled out), i'm forced to shut down the computer because he non-stop get out of it. I also had some strange issue while in bios (if i remember correctly it was when changing Qfan settings & somewhere else) when the computer froze completely and had to reset (with the first bios if i remember), but seems fixed now.

I'm not sure but i think the issue is related to my ASUS STX II soundcard. Only one time after he got back alone from sleeping mode there was a bluescreen (DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL STXII.sys 0x000000d1). I'm using the official driver.

After i finished the last bios update (0802) and after changed settings of this new bios, after saving and the auto reboot (or after save without saving to check if the settings were fine after my previous changes i'm not sure) i got only one time this strange error: "B1InitializeLibrary failed 0xc000009a" and had to reset, but i never had this error again.

So i wonder if i have a broken serie of VIII hero or not.
2,391 Views
1 REPLY 1

Supr4
Level 7
Got an answer:

Bonjour Monsieur ****,

Je me nomme *****, du support technique d'ASUS France et je vais tenter de répondre à toutes vos questions en français.

D'après votre message, je comprends que vous n’arrivez pas à paramétrer correctement le mode veille et consciente de la gêne occasionnée, c'est donc avec plaisir que je vous propose de vous guider dans la résolution de cette difficulté.

Pour cette raison, il est possible que le Bios ne soit pas compatible pour le moment à 100% avec la fonctionnalité de démarrage rapide de Windows 10 qui s'active par défaut.

Il faut aller dans Panneau de configuration\Matériel et audio\Options d’alimentation\Paramètres système\Paramètres d'arrêt (option masquée) et désactiver cette option car l'arrêt dans ce cas n'est pas un arrêt complet.

Vous pouvez aussi tester le fonctionnement de la mise en veille sans la carte son installée et voir les symptômes.

Je reste à votre disposition pour toute demande complémentaire portant sur les procédures exposées dans cet e-mail. N'hésitez pas à revenir vers moi par retour de message en répondant directement à cet e-mail.

Merci d’agréer mes salutations distinguées,

Cordialement,